Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Κακάο - η τροφή των Θεών που παρατείνει τη νεότητα!



Αρχικά, το Κακάο περιέχει σε μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικές ιδιότητες, οι οποίες θεωρείται πως παρέχουν προστασία από τον καρκίνο, τις καρδιοπάθειες, αλλά είναι και σύμμαχοι της νεότητας.
Επίσης, πρόσφατες έρευνες κατέδειξαν πως πιθανόν να προστατεύει από τις θρομβώσεις, καθώς οι πολυφαινόλες που περιέχει ενδέχεται να μειώνουν τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων, βασική αιτία θρόμβωσης.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με Γερμανούς ερευνητές, φαίνεται πως το Κακάο περιέχει και ουσίες οι οποίες προκαλούν διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην καταπολέμηση της υπέρτασης, με αποτέλεσμα τη μείωση του κινδύνου και καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.

Τέλος, η ουσία θεοβρωμίνη την οποία περιέχει το Κακάο, θεωρείται πως βοηθά και στην καταπολέμηση του βήχα. Ας δούμε ακολούθως τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσθέσουμε την «τροφή των θεών» στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Ρόφηµα Κακάο

Στο μπρίκι βάζουμε ένα φλιτζάνι νερό, προσθέτουμε δύο κουταλιές της σούπας σκόνη Κακάο και βράζουμε το μείγμα μέχρι να αρχίσει να φουσκώνει. Προαιρετικά, μπορούμε να προσθέσουμε ζάχαρη και αδειάζοντάς το στο φλιτζάνι, να βάλουμε και γάλα. Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως η ζεστή σοκολάτα είναι πιο ευεργετική από την κρύα, καθώς με το βρασμό απελευθερώνεται μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών. Επίσης, σημειώνουν πως η σοκολάτα σαν ρόφημα είναι πιο ωφέλιμη από την πλάκα σοκολάτας, η οποία περιέχει μεν τα ίδια αντιοξειδωτικά, έχει όμως και υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και ζάχαρη.

Ζαχαροπλαστική αλλά και μαγειρική!

Το Κακάο είναι βασικό συστατικό στη ζαχαροπλαστική, αφού υπάρχουν πάρα πολλές συνταγές στις οποίες μπορούμε να το προσθέσουμε ή αποτελεί το βασικό συστατικό. Από σοκολατάκια μέχρι τούρτες, κέικ, ρολά, τρούφες, πάστες, παντεσπάνια από σοκολάτα, σιρόπια, γλάσα και πολλά άλλα, το Κακάο κατέχει περίοπτη θέση στην κουζίνα. Ακόμη και στη μαγειρική, όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, υπάρχουν γκουρμέ συνταγές στις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Κακάο (π.χ. είδη κρεάτων συνοδευόμενα από σιρόπι σοκολάτας κ.ά.).

Συμβουλή:

Τα πολλά οφέλη του Κακάο καλό θα είναι να αντισταθμισθούν με την υψηλή θερμιδική του αξία, καθώς 100 γρ. περιέχουν 350 θερμίδες. Γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολές στην κατανάλωσή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου