Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

Μπορούμε να παχύνουμε με… φρούτα; Μάθετε πότε και πώς



Τα φρούτα είναι απαραίτητα στη καθημερινή διατροφή μας και οι ευεργετικές τους ιδιότητες δεν αντικαθίστανται με κανένα άλλο τρόφιμο, αυτό είναι γνωστό. Ωστόσο η ζάχαρη, από όπου κι αν προέρχεται, αν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει αρκετά προβλήματα. Ακόμα κι αν πρόκειται για τη ζάχαρη των φρούτων! Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει πως κόβουμε τα φρούτα, αλλά πως πρέπει να δίνουμε μεγάλη προσοχή στο τι φρούτα τρώμε και σε τι ποσότητες.

Η Αμερικάνικη Καρδιολογική Ένωση συνιστά το πολύ 26γρ. ζάχαρης κάθε μέρα για τις γυναίκες και 36γρ. για τους άντρες, ενώ για άντρες και γυναίκες μεταξύ 19-30 χρονών συνιστά 2 κούπες φρούτων την ημέρα. Προσοχή, όμως, στα φρούτα. Δύο κούπες με φέτες μπανάνας φτάνουν το όριο ημερήσιας κατανάλωσης ζάχαρης στο maximum, καθώς περιέχουν 36γρ. ζάχαρης! Και, εκτός από τις επιπλέον θερμίδες που θα πάρετε, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης δημιουργεί και άλλα προβλήματα, πιο σοβαρά: φθορά των δοντιών, αύξηση βάρους και αυξημένα τριγλυκερίδια που οδηγούν σε καρδιοπάθειες και υψηλή χοληστερόλη.

Μερικές μελέτες έχουν δείξει πως η φρουκτόζη, το πρωταρχικό είδος ζάχαρης που βρίσκεται στα φρούτα, μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη από τα υπόλοιπα είδη. Η φρουκτόζη έχει συνδεθεί μάλιστα με την αύξηση του λίπους στην κοιλιακή χώρα, τον αργό μεταβολισμό και την γενικότερη αύξηση του βάρους.

Τι κάνουμε λοιπόν; Συνεχίζουμε να ακολουθούμε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, με προσοχή όμως στις ποσότητες των φρούτων, ειδικά των πιο «ζαχαρούχων». Πάρτε μια ιδέα από τον παρακάτω πίνακα και φτιάξτε το διαιτολόγιό σας αναλόγως.

sugar fruit graph


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου