Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

Φάε τη μπανάνα σου!



Eίναι το αγαπημένο φρούτο μικρών και μεγάλων κι όμως έχει καθιερωθεί στο μυαλό μας ως φρούτο πλούσιο σε θερμίδες, ζάχαρη. Πολλές γυναίκες, όταν κάνουν δίαιτα την αποφεύγουν με το σκεπτικό ότι… «παχαίνει». Το τροπικό φρούτο που λάτρεψε ο Άντι Γούορχολ τόσο, ώστε να διακοσμήσει με μια μπανάνα το εξώφυλλο του δίσκου των Velvet Underground είναι ένας γευστικός πειρασμός και δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας, αφού τα οφέλη του είναι σημαντικά.

Παντού υπάρχει ένας μύθος
Ας δούμε όμως τα πραγματικά δεδομένα: Μία μπανάνα έχει όντως περισσότερες θερμίδες (90-130kcal) συγκριτικά με άλλα φρούτα. Ωστόσο, το θερμιδικό της περιεχόμενο είναι χαμηλό, αν υπολογίσουμε  ότι η μέση ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη ανέρχεται στις 2000 kcal. Έτσι, ακόμα και αν τρώμε μία μπανάνα την ημέρα, δεν θα δούμε τη ζυγαριά να κάνει limit up. Αν πάλι φάμε ένα ολόκληρο τσαμπί, φυσικά θα πάρουμε βάρος. «Παν μέτρον άριστον» άλλωστε! Τέλος, είναι σημαντικό ότι η μπανάνα δεν περιέχει λίπος και χοληστερόλη.
Με μια μπανάνα στο διάδρομο
Είναι καλύτερα να απολαύσουμε τη  μπανάνα μας μετά από σωματική δραστηριότητα, ή όταν θέλουμε να φάμε κάτι γλυκό.

Ποιοι να την προτιμήσουν:
-Aθλητές
-Σκληρά εργαζόμενoι
-Υπερτασικοί με αυξημένες ανάγκες σε κάλιο.

Πηγή θρεπτικών συστατικών
Περιέχει βιταμίνες A, B, C, D με πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό.  Το κάλιο που περιέχει  και τα σάκχαρα από τα οποία αποτελείται, δηλαδή η φρουκτόζη, η γλυκόζη και  η σουρκόζη, την  καθιστούν πολύτιμη για την άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού και εξαιρετικά σημαντική πηγή ενέργειας. Ακόμη είναι πολύ πλούσια σε μαγνήσιο, με αποτέλεσμα η κατανάλωση της να ελαττώνει τη σωματική και πνευματική κόπωση και βοηθάει στο να αντιμετωπίσουμε τις κράμπες, που μας ταλαιπωρούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου