Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2014

Τροφές ολικής άλεσης. Οι ευεργέτες της γραμμής σας

Τροφές ολικής άλεσης. Οι ευεργέτες της γραμμής σας

Τα τελευταία χρόνια τα τρόφιμα ολικής άλεσης έχουν μπει ιδιαίτερα δυναμικά στη ζωή μας και όχι άδικα. Αποτελούν βασικό κομμάτι μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, ενώ παράλληλα η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας. Τι είναι όμως τα προϊόντα ολικής άλεσης και σε τι διαφέρουν από τα αντίστοιχα «κλασικά»; Ποιος είναι ο ρόλος τους στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους; Πώς μπορούμε να τα εντάξουμε στη διατροφή μας και τι πρέπει να προσέξουμε; Το κείμενο που ακολουθεί θα λύσει κάθε απορία σας.

Το προφίλ τους
Η επεξεργασία των περισσότερων σπόρων των σιτηρών πραγματοποιείται αφού έχει αφαιρεθεί μέρος του εξωτερικού τους περιβλήματος. Ωστόσο, τα τρόφιμα ολικής άλεσης παρασκευάζονται από σπόρους που έχουν αλεστεί ολόκληροι, δηλαδή με όλα τα μέρη του σπόρου (φλοιός, πίτουρο, ενδοσπέρμιο). Γι’ αυτόν τον λόγο περιέχουν στη σύστασή τους μεγαλύτερο εύρος θρεπτικών συστατικών, με κυριότερα τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σημαντικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος, καθώς και διάφορα φυτοθρεπτικά συστατικά, όπως οι λιγνάνες, που έχουν έντονη προστατευτική δράση για τον οργανισμό.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης μπορούν, λοιπόν, να αποτελέσουν για εμάς έναν πολύτιμο σύμμαχο, καθώς μας εφοδιάζουν με τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε καθημερινά, τα οποία, είτε από μόνα τους είτε συνεργιστικά, μπορούν να συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έρχονται διαρκώς στο φως επιστημονικά δεδομένα τα οποία αναδεικνύουν τα οφέλη που έχει για την υγεία μας η κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης, καθώς η πρόσληψή τους έχει συνδεθεί  με την προστασία από την εμφάνιση διαφόρων παθήσεων, όπως η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Πολεμούν το λίπος
Τα τρόφιμα ολικής άλεσης, όταν εντάσσονται στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο σύμμαχό μας στη διατήρηση φυσιολογικού βάρους. Μελέτες των τελευταίων ετών δείχνουν ότι άτομα που ακολουθούν δίαιτα αδυνατίσματος η οποία περιλαμβάνει στο διαιτολόγιό της τρόφιμα ολικής άλεσης χάνουν λίπος σε μεγαλύτερο βαθμό συγκριτικά με άτομα που ακολουθούν δίαιτα, αλλά καταναλώνουν ραφιναρισμένα προϊόντα. Γενικότερα, η κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης έχει συνδεθεί με χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος, μικρότερο συνολικό ποσοστό σωματικού λίπους και λιγότερο κοιλιακό λίπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου