Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2014

Ρυθμίζουμε τον μεταβολισμό μας... (μέρος 1ο)




Είναι πολλές οι φορές που έχουμε αναρωτηθεί πως θα μπορούσα να χάσουμε βάρος, χωρίς ωστόσο να χρειαστεί να καταφύγουμε σε εξαντλητικές δίαιτες. Η απάντηση βρίσκεται στο μεταβολισμό μας.

Ο μεταβολισμός μας είναι ένας από τους βασικούς συντελεστές στις μεταβολές του βάρους μας. Αλλά τι είναι ο μεταβολισμός; Ο μεταβολισμός είναι το σύνολο των βιοχημικών αντιδράσεων που γίνονται από έναν οργανισμό προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα συστατικά της τροφής (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπίδια, βιταμίνες, νερό) για τη λειτουργία του και την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του. Ένας «καλός» μεταβολισμός  μετατρέπει τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω των τροφών σε ενέργεια. Έτσι αυτές δεν αποθηκεύονται με τη μορφή λίπους στο σώμα. Αντίθετα, ένας «κακός» μεταβολισμός θα μετατρέψει μέρος των θερμίδων που προσλαμβάνουμε σε λίπος το οποίο θα στείλει στις λιπαποθήκες. Εκεί συσσωρεύεται το λίπος κάνοντάς μας να παίρνουμε κιλά.

Οι περισσότερες από τις σύγχρονες δίαιτες που κυκλοφορούν  βασίζονται σε διατροφικούς μύθους. Όπως τονίζει ο παθολόγος Μάρκ Χάιμαν, συγγραφέας του βιβλίου «Ultrametabolism» «Το μυστικό είναι να τρως με στρατηγική». Αλλά δεν είναι μόνο το φαγητό το πρόβλημα. Ακόμα και η εκγύμνασή μας πρέπει να γίνεται με στρατηγική, καθώς μόνο έτσι θα καταφέρουμε να αλλάξουμε τον μεταβολισμό μας. Ας δούμε όμως κάποια tips για την αλλαγή του μεταβολισμού μας:
  
1. Ο κανόνας των 400 θερμίδων

Σίγουρα όλοι έχουμε συναντήσει κόσμο, ο οποίος είναι υπέρβαρος, και ο οποίος δεν μπορεί να κατανοήσει γιατί παχαίνει, παρόλο που τρώει μόνο μία φορά τη μέρα.  Οι ειδικοί απαντούν πως το να παίρνουμε όλες τις θερμίδες της ημέρας από ένα γεύμα, δεν είναι σωστό. Ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τις επεξεργαστεί! Κάθε φορά που γευματίζουμε, ο οργανισμός μπορεί να αξιοποιήσει μόνο 400 θερμίδες. Οι υπόλοιπες δεν καίγονται, αλλά αποθηκεύονται σαν λίπος για μετέπειτα χρήση. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι  να εφαρμόσουμε αυτό τον κανόνα και να διαιρούμε τα γεύματά μας σε πολλά μικρότερα. Συνολικά θα ήταν πολύ καλύτερο αν φροντίζαμε να παίρνουμε πέντε γεύματα την ημέρα, ένα κάθε τρεις ώρες, από τα οποία κανένα δεν θα ξεπερνάει τις 400 θερμίδες. Δεν είναι εύκολο στην αρχή αλλά σε διάστημα λίγων ημερών θα δείτε την ενέργειά σας να αυξάνεται και την πείνα να μειώνεται.

2. Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα

Τα τελευταία χρόνια έχουν ξαναγίνει της μόδας τα προγράμματα δίαιτας που προέβλεπαν μόνο πρωτεϊνούχες τροφές και απαγόρευαν τους υδατάνθρακες. Οι δίαιτες αυτές είναι επικίνδυνες για την υγεία, αλλά και για το μεταβολισμό. Σήμερα οι ειδικοί πιστεύουν ότι η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη σε κάθε γεύμα. Πρέπει ωστόσο να συνδυάζεται και με άλλες τροφές. Οι πρωτεΐνες έχοντας υψηλό δείκτη κορεσμού, μας βοηθάνε να νιώθουμε εντονότερο το αίσθημα της χόρτασης. Επιπλέον, έχουν αυξημένη θερμογόνο δράση. Δηλαδή, ο οργανισμός καίει θερμίδες καθώς τις αφομοιώνει. Μπορείτε λοιπόν σε κάθε γεύμα να καταναλώνετε κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγό ή γαλακτοκομικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου